Quants sentits tenim?
Amb què toquem una trompeta?
Quin és el gust de la llimona?
Una colònia porta alcohol?
QUÈ PASSARIA SI NO HI VEIESSIM?
Per posar-nos un xic a la pell de les persones cegues, fem dues activitats per veure i comprovar que ens podem ajudar i que d'altres sentits, com l'oïda, es desenvolupen més.
Un nen o nena guia per l'aula un altre que va amb els ulls tapats.
Tapem els ulls un nen o nena i l'altre toca una campana, pel so ha d'arribar-hi
COM PODEM LLEGIR UN LLIBRE SI SOM CECS?
Expliquem l'abecedari de braille i en mirem una revista per adonar-nos del tacte dels puntets
COM PODEM ADAPTAR UN JOC A UNA PERSONA CEGA?
Volem fer un memory amb relleu per poder jugar si no tenim sentit de la vista, primer decidim quins dibuixos hi podem fer, hi ha qui vol animals marins, de la granja... i votem fer diferents animals. Els marquem en un tros de goma eva, els retallem i enganxem en uns cartonets, després provem de jugar-hi. Per acabar omplim la pregunta de la carpeta d'aprenentatge.
COM NOTEM EL GUST DE LES COSES?
Avui hem arribat a la classe i ens hem trobat això! Què deu ser?
una caixa toca-toca!!! |
després ho comentem amb el grup i ens surten diferents coses: el grup dels ANELLS
diu que son cargolines, el KARATE creu que son llavors, el SUPERLÀSER arròs.
els CALAMARS que son trossos de pinya, les ROSES que son pedres i els CORS,
que son boletes.
Treiem el què hi ha dins: SORPRESA, és panís i per a què serveix? per fer CRISPETES
doncs som-hi.
Fem un dibuix per explicar el procés del gra de panís fins a ser una crispeta
PER QUÈ SERVEIX EL GUST? AMB QUIN ÒRGAN REBEM LA INFORMACIÓ?
QUINS GUSTOS HI HA?
Per saber-ho mirem el vídeo de Happy learning sobre el gust:
https://happylearning.tv/el-sentido-del-gusto/
Fem un experiment, els deixo escollir entre la xocolata amb pols o el suc de la llimona, tots i totes trien la xocolata, la barregem amb aigua i ho tastem, després hi afegim sal o sucre segons demanin i ho tornem a tastar, ens adonem que posant una altra substància EL GUST DE LES COSES VARIA.
Ens mirem la llengua a veure si trobem les papil·les gustatives i mirarem diferents fotos de menjars a veure si els poden classificar segons el gust: dolç, salat,...
Ens trobem uns potets tapats i hem d'endevinar què hi ha dins, els anem olorant i escrivint què és, ufff! que difícil és, hi ha un grup que s'adona que son diferents herbes, però no acabem de donar'ls-hi nom.
UN MATEIX OBJECTE FA SEMPRE LA MATEIXA OLOR? Tallem una ceba i la olorem, la deixem uns dies a la classe i la tornem a olorar, sembla que ha canviat una mica d'olor, no és tant fort.
El producte final per aquest sentit és fer una colònia, busquem els ingredient que necessitem i cada grup escull si ho vol fer amb lavanda (espígol) o amb farigola. Aixafem les herbes, hi posem alcohol i ho deixem reposar uns dies, després ho remenem i colem i ho posem dins una petita ampolla que ens emportem a casa per ensenyar-la.
TACTE: ELS DITS PODEN MIRAR?
PER QUÈ SERVEIX EL TACTE?
A la classe hem trobat 5 caixes amb un forat per fer un TOCA TOCA, ara haurem d'endevinar què hi ha dins, ho toquem, en parlem i ho escrivim, després ho comprovarem.
AMB QUINES PARTS DEL COS SENTIM TACTE?
Mirem uns vídeos que ens expliquen que l'òrgan del tacte és la pell i que és el més gran de tot el cos. Posem coses per l'aula i les toquem amb diferents parts que volem excepte amb les mans.
QUINS TACTES HI HA? (rugós, suau…)
Posem diferents objectes amb diferents tactes i n'aprenen els noms, n'hi ha de diferents i per notar-los tots, fem un circuit amb els peus descalços i ens ho passem la mar de bé
Parlem de la importància de la pell i dels perills que no notaríem sinó en tinguéssim, també com en ajuda en altres sentits per desenvolupar-nos, utilitzem el tacte per llegir en Braille
Busquem coses de l'aula que representin les diferents textures i sensacions i en fem un panell
OÏDA: PODEM ESCOLTAR AMB ELS ULLS? Per què serveix la oïda?
Posem un vídeo per endevinar els sons que s'escolten.
i en fem una llista, amb els auriculars ens adonem que podem sentir per una orella, l'altra o amb les dues
Quin altre sentit pot substituir l'oïda? Si no hi sentíssim podríem escoltar una pel·lícula o una cançó? Aprenem que hi ha el llenguatge de signes i intentem seguir la cançó del Pot petit com ho fan
Relacionem les vocals amb el signe que es representa amb les mans
Ens escoltem el cor amb uns estetoscopis i ens agrada molt i per acabar en fem un nosaltres amb embuts i tubs de plàstic.
Amb tots els sentits treballats repetim el kahoot inicial i aquesta vegada ho fem força bé.
Enviem tot el què hem après a la Lili i li diem on creiem que farà la seva festa, tots diem que la farà al bosc, excepte un grup que diu al parc, totes les respostes son vàlides, ho hem fet molt bé i hem après molt.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada