![]() |
UNICORNS |
![]() |
WILYWONKA |
![]() |
POKEMON |
![]() |
TINTIN I ELS NANS |
![]() |
PICATXU |
![]() |
ESTRELLES La novetat d'aquesta vegada és que ja treballem amb càrrecs, tenim: SECRETARI/A, AJUDANT, MATERIAL I PORTAVEU |
-
Què
mengen els pingüins?
-
On
viuen?
-
Com
neixen?
-
Qui
són els seus enemics?
-
Quantes
espècies de pingüins hi ha?
COM SON ELS PINGÜINS PER FORA?
En parlem i pensem d’on creiem que neixen els pingüins. Després mirem les fotos de les cries de pingüí i la seva família, mirem les diferències i en parlem.
QUIN TIPUS DE PINGÜÍ PESA MÉS I QUIN PESA MENYS? PER QUÈ ALGUNS PINGÜINS SÓN MÉS GRANS QUE ALTRES?
Amb la tècnica del llapis al mig, responem entre tots unes preguntes i llavors les corregim per veure on ens hem equivocat:
●
On viuen els
pingüins
●
Sempre viuen al
gel?
●
Quantes urpes
tenen?
● Viuen sols o en colònies?
Fem el primer bloc del Pla d'equip, avaluem el grup i el càrrec de cadascú
Seguim mirant el vídeo i anem anotant a la pissarra els llocs on viuen els pingüins i l’espècie que els habita. Busquem en un mapamundi i anem posant les espècies de pingüins al seu lloc corresponent, també ho busquem amb boles del mon que han portat alguns nansQUIN TIPUS DE PINGÜÍ ÉS MÉS ALT I QUINS MÉS BAIX?
Enganxem el mural al passadís dels 4 tipus de pingüins i ens comparem amb ells en alçada. Hem vist que el pingüí més alt és l'Emperador i alguns nans medeixen com ell, algun és més alt però la majoria son més baixos.
Escollim entre tots i totes fent votacions el pingüí que volem treballar a la nostra classe i després de diferents intents, decidim fer el pingüí blau. Per fer-ne un de plastilina primer anomenem les característiques que ha de tenir per tal que estigui ben fet. Un cop fet, ens posem a fer el nostre pingüí, després amb la base d'orientació veurem si l'hem fet bé o ens cal arreglar-lo.
Per veure si hem après coses, comencem la carpeta d'aprenentatge i contestem les parts de fora del pingüí i on viuen.
COM ÉS EL PINGÜÍ PER DINS?ALIMENTACIÓ I NUTRICIÓ
COM ÉS EL PINGÜÍ PER DINS? Esquelet
i òrgans
Mirem com és un pingüí per dins i quins òrgans utilitza en el seu procés d'alimentació i cadascú en fa un dibuix, i d'entre tots els del seu grup en fan un de comú amb les parts que hi ha i com el podrien plasmar en una maqueta i quins materials necessiten. Entre tots i totes han de fer la maqueta, els portaveus l'expliquen al grup classe i rectifiquen allò que s'han oblidat.
COM TROBEN EL MENJAR? I QUÈ MENGEN?
Mirem diferents vídeos de com troben el menjar, com alimenten les seves cries i què mengen i en fem una fitxa, ho sabem molt bé.
COM NEIXEN ELS PINGÜINS?
Mirem les semblances i diferències en com hem nascut nosaltres. Intentem fer-los caminar com si es passessin l’ou entre dos, però és molt difícil i se'ns congelen tots els ous.
Reproduïm
amb els nens com es fan les colònies de pingüins
RELACIÓ AMB EL MEDI: PERILLS I HÀBITAT
ON VIUEN ELS PINGÜINS? SEMPRE VIUEN AL MATEIX LLOC?
En un mapamundi fem ratlles amb llana des de casa nostra fins el lloc on viuen els pingüins i els busquem a les tauletes amb el programa del GOOGLE EARTH
QUI SÓN ELS SEUS DEPREDADORS? QUINES COSES SUPOSEN UN PERILL PER ELLS?
Busquem els depredadors i en fem un llistat en el grup, els portaveus ho expliquen i els companys els avaluen
Anem a ordinadors a aprendre a buscar informació sobre l’espècie triada. Cada grup tindrà un ordinador i cada grup en buscarà d'algun aspecte, ho imprimim i expliquem als companys
Maqueta habitat. Primer dibuixem com serà la nostra maqueta: què volem que hi surti, hi haurà plantes, més animals,...Triem el material que necessitem per fer-la.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada